Let's take a trip!

Luang Prabang

Na de Gibbon Experience heb ik de slowboat gepakt die van Huay Xai naar Luang Prabang vaart. De boot duurt er twee dagen over: de eerste dag 5 uur en de tweede dag 8 uur. Luang Prabang is een van de grote steden in Laos maar nog erg authentiek. Er leven een hoop monniken, die iedere ochtend op straat eten krijgen van mensen langs de weg. Omdat alle tempels nog in een goede en orginele staat zijn is Luang Prabang door UNESCO ook uitgeroepen tot World Heritage site. Het meest bijzondere aan Luang Prabang vond ik echter de Kuang Si watervallen. Deze watervallen waren voor mij zeker de mooiste die ik tot nu toe gezien heb en ik denk dat ze een goede kans maken in het zijn van de mooiste watervallen die ik hier überhaupt ga zien. Het water was turquoise, het was toegestaan om te zwemmen en de foto's zijn fantastisch geworden! De avonden stonden in het teken van de nacht markt, een drankje doen in de backpackers bar Utopia en eindigen in de plaatselijke bowlingbaan waar iedereen dronken begon te worden. Ja echt, de bowling baan.. In Luang Prabang heb ik ook opnieuw een massage gehad van een uur waar ik maar liefst 5 euro voor neer moest leggen!!

Ik moet zeggen dat ik inmiddels al wat gieriger geworden ben. Doordat het overal zo goedkoop is zijn hostels voor 6 / 7 euro inmiddels toch wel aan de dure kant. Daarnaast heb ik gister op de markt iets gekocht wat eigenlijk 50.000 was, maar dat heb ik omlaag weten te krijgen naar maar liefst 45000!! Ofterwijl: 50 eurocent... Wat gebeurt er met me...

Na een dag aan het zwembad gelegen te hebben, hebben we ervoor gekozen om richting Vang Vieng te gaan. Vang Vieng is bekend om haar natuur maar nog meer om het tuben. Tijdens het tuben drijf je in een rubberen band de rivier af en langs de rivier staan verschillende barretjes waar je kunt stoppen voor een drankje. Ik weet nog niet zeker wat ik daarna ga doen maar de kans dat ik naar Vientiane ga is zeer aanwezig.

Foto's van de geweldige waterval en de rest van de dagen komen er ook ieder monent op!

Bram

Reacties

Reacties

oma Will

Wat een mooi verslag weer Bram, wat beleef je mooie en fantastische ervaringen. Blijf genieten, op naar het volgende avontuur. Ik ga nu de foto's kijken. Knuffel.

Mina

Mooi verhaal!!

Oma nelly

Vanaf mijn nieuwe tabled bewonder lk je.hoe is het om als een tarzan door de jungle te zweven?
Spannend
We bijven je volgen
Groetjes van Opa en Oma

Ruud en Ans

Mooi verhaal Bram.

Mams

Leuk om ook op de kaart te zien waar je bent..

Ronald

Geweldige verhalen. Echte belevenis. Mooi man!

Petra

Hoi, alweer een mooi verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!