Let's take a trip!

Happy Newyear

Ik werd vanochtend wakker en toen dacht ik: shit, ik moet mijn blog nodig bijwerken.. Na Laung Prabang benik namelijk naar Vang Vieng gegaan en de grootste activiteit die ik daar heb ondernomen is het tuben. De dag begon met drinken bij de eerste bar, 100 meter over de rivier dobberen en aankomen bij bar 2. Dat waren helaas de enige barren (het is niet meer wat het was) en daarna heb ik ongeveer 3 uur in mijn tube gelegen en genoten van de prachtige omgeving. Vang Vieng was wel erg toeristisch de toen ik vertrok om richting Vientiane te gaan vond ik dat dan ook helemaal niet erg, het was leuk maar niet helemaal mijn ding. Vientiane is de hoofdstad van Laos, maar met de 250 duizend mensen die er wonen is het niks vergeleken met de andere hoofdsteden van Zuid Oost Azië. Vientiane heb ik dan ook in 1 dag gezien en was dus qua stad niet heel bijzonder. Ik ben naar een museun geweest dat in het teken stond van de mijnen en bommen die nog overal op het platte land van Laos liggen, dat was wel heel erg indrukwekkend. Zien hoe mensen leven met en rond de bommen is toch wel erg apart.

Na Vientiane kwam ik in het zuidelijke deel van Laos, en wat is het prachtig. De eerste stop van Tha Khaek, waar ik een vierdaagse motorbike tocht heb gedaan en 550 kilometer heb afgelegd. Verschillende prachtige meertjes om in te zwemmen, zoals een coolspring waar de locals massaal verzamelde om een goed koude duik te nemen, en grotten waren de belangrijkste activiteiten tijdens deze tocht. De grot waar het uiteindelijk allemaal om gaat is de Kong Lor Cave. Door deze grot loopt een rivier die je met een bootje kunt bevaren, maar waar je in andere grotten vaak zelf (of door de bootmeneer) moet peddelen, moet je door deze grot met een boot met motoraandrijving. De grot is 8 kilometer lang en de rivier is geen kleine stroom met water en wat rotsen maar een serieuze rivier, op sommige plekken zelfs 20 meter breed. De grot is daarnaast op veel plekken 50 meter hoog en dus echt ongelofelijk grot. (Hehe).

Na vier dagen in de omgeving van Tha Khaek doorgebracht te hebben, waar de laatste dag ook in het teken stond van het begin van de viering van Laos nieuwjaar, ben ik met de nachtbus naar Pakse gegaan. In Pakse ben ik aangekomen bij een hostel en toen ik de hosteleigenaar vroeg waar een mooie waterval in de buurt is antwoorden ze met dat ik een motor moest huren en naar een waterval moest gaan die 25 km verderop lag. Nu had ik dus net 550 km op een motor gereden, waardoor ik dus ook zei dat ik liever geen motor wilde huren. Toen ik vroeg wat een tuktuk zou kosten lachte ze me uit en zei ze dat het veel te duur zou zijn. Van het een kwam het ander, en een half uur later zat ik met haar en haar hele familie in de pick up truck richting de waterval. Onderweg zijn we met ongeveer 500 emmers water, waterballonnen en tuinslangen bekogel. Zo vieren de aziaten het nieuwe jaar: watergevecht!! Bij de waterval hebben we biertjes gedronken en een hele hoop gegeten. Na een aantal uur was het tijd om weer te gaan en toen ik vroeg waar we heen gingen was het antwoord: concert, you will like! Nou, I liked it!! Het was inderdaad een concert, met brandblussers op t plafond die continu aan stonden, emmers water die door het publiek vlogen, bierblikjes met bekertjes erop zodat er geen water in het bier kwam, en alleen maar lachende Aziaten die natuurlijk met de langste jongen die aanwezig was (en ook nog eens blank) op de foto moesten!

Vandaag gaan we bij het hostel van met de eigenaar en haar familie biertjes drinken en weer lekker eten, wat een top hostel!!

Foto's worden vandaag ook op mijn blog gezet, tot snel maar weer!

Reacties

Reacties

Mams

Superleuk om weer via dit wat van je te horen. Vooral blijven genieten!!

Petra

Leuk hoor. Mooie ervaringen weer

oma Will

hoi hoi, wat een grandioze ervaring weer. Super Bram!

Floyd

Super maat en toch nog de vierdaagse mee gemaakt dit jaar als was dat an op de scooter;)

Ronald

Hapy New Year! Is wel super dat je dit kan meemaken. Zie je hier in NL al met oud en nieuw met water vieren, haha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!