Let's take a trip!

Bye Bangkok, Hallo real Thailandõ

Sinds mijn vorige post heb ik bangkok verlaten. De trein bracht ons naar anderhalf uur vertraging naar Pak Chong, de stad waar het oudste National Park van Thailand zich bevindt. We zijn hier 2 nachten gebleven voor omgerekend 3 euro per nacht en hebben hier een tour gedaan van een halve dag en een tour van een hele dag. Dag 1 stond voornamelijk in het teken van vleermuizen, we bezochten een grot met circa 2 miljoen vleermuizen en hebben rond de zonsondergang gekeken hoe diezelfde vleermuizen op hetzelfde moment de grot verlieten. Uiteindelijk de dag afgesloten met een duik in een meertje terwijl het donker was. Deel 2 van de tour bestond uit een wandeling door de jungle van ongeveer 4 uur. Op de weg naar het startpunt van hebben we diverse vogels en apen gespot. Onderweg in de jungle hebben we veel verschillende salamanders/hagedissen en een krokodil gezien. We zijn ook nog opzoek geweest naar olifanten maar bij de olifanten moesten we genoegen nemen met een oorverdovende brul van een moeder die met haar kleine door de bossen liep.

Dinsdagochtend vertrok de trein richting Ayutthaya, de voormalige hoofdstad van Thailand. De stad is jaren geleden verwoest door het birmeese leger en het oude gedeelte bestaat nu voornamelijk uit ruïnes. Naast een heleboel prachtige ruïnes staat de stad bekend als een van de heetste plekken van Thailand, woensdag was het dan ook 40 graden. Naast prachtige tempels en verbrande schouders heb ik leuke mensen leren kennen in Ayutthaya. Mensen waar ik een bijzondere tijd mee heb gehad in de stad zelf, maar waarmee ik op ook in de trein heb gezeten richting Chiang Mai, mijn volgende bestemming. Het was een zogenaamde nachttrein dat voornamelijk bestond uit bedden waar je dus in de nacht kunt slapen. Vanochtend ben ik aangekomen in Chiang Mai. We zitten in een hostel waar we opnieuw slechts 3 euro voor betalen per nacht. Vandaag zullen we naar een tempel gaan waar we gaan praten met een monnik en vanavond zal in het teken staan van de grote avond markt hier in het oude centrum. Morgen zullen we een scooter huren en de stad verkennen. Voor maandag gaan we vandaag opzoek naar een mooie tocht richting de bergen, waar we waarschijnlijk ook 2 nachten zullen verblijven.

Dat was het weer voor nu! Tot snel.

Bram

Huib

Hoi Bram.
Mooi hoor een goed en duidelijk verhaal.
Veel plezier verder en geniet ervan.
Groetjes van ons hier in Nijmegen.

Mamma en pappa

Was een genot om je zo te zien genieten. Mooi verhaal. De foto van die groep zegt alles over hoe jij bent. Lief, sociaal en open voor mooie vriendschappen. Wat zijn wij trots op jou!

oma Will

Hallo Bram, een mooi en duidelijk verhaal. Wat mooi, dat hoofd tussen de wortels. Ik herinner mij dat wij daar een fietstocht hadden en inderdaad erg heet. Ga genieten in Chiang Mai en de bergen. Ik stuur weer gauw een berichtje. Liefs van oma

Tim

Leuk verhaal bram! Geniet er van!

Quirijn

Tot hier kan ik het nog steeds volgen :)! Wij hadden ooit dezelfde nachttrein, alleen van Chang Mai naar Bangkok terug. Mooi gebied, daar in het noorden. Hoop dat je ook de gelegenheid krijgt om écht de 'achterkant' van Thailand te zien, waar de bergstammen de hele dag stoned naar hun plantage zitten te kijken. Wat lekker om te zien dat overal vanaf straalt dat je je draai al zo lekker hebt gevonden. Jaloers!!

Mina

Mooi verhaal,ziet er mooi uit. Geniet ervan have fun!!

André

Yes! Weer een verhaal. Zo te zien weer genoeg meegemaakt sinds de vorige keer. Als je thuis komt, kun je een boek schrijven.
Veel plezier daar!

sev

Hoi hoi
Fijn dat je zo aan het genieten bent.
Dikke kus

Oma Nelly en Opa Peter

Fijn dat je dat allemaal mee kunt maken, en dat je leuke mensen hebt ontmoet, de foto's zijn mooi. Wij kijken uit naar de volgende serie foto's.
De groetjes van ons.
dikke kus. doeiiiiiiii

Jeff

Maatje echt top dat je mensen leert kennen daar.
doet me goed dat je met veel mensen omtrekt daar en plezier maakt. maak er een hele leuke reis van die je nooit meer vergeet. en wees nog steets voorzichtig daar en je fotos zijn ook echt geweldig groetjes Sjefke

Jan-Pieter en Marjan

Leuk he, met de nachttrein!
Toevallig nog in de keuken van de trein gekeken? :-)

Ronald

Wouw, geweldig verhaal! Leuk dat je in het wild dieren ziet, die je hier alleen in de dierentuin tegen kom, haha. Pas maar op :-)
Veel plezier nog!

Petra

Hoi Bram, leuk verhaal! Geniet fijn van je mooie reis. Fijn he, zo lang wachten op een trein. Veel plezier verder! Groetjes Petra

Bas

Wow kerel ! Volop genieten dus ! Ademloos lezen we je verhalen.... Follow the Sun !
Groetjes Bas en Jell