Let's take a trip!

Chiang Mai

Goedemorgen allemaal!

Afgelopen zaterdag ben ik aangekomen in Chiang Mai. Tot mijn, en zijn, grote verbazing zag ik een bekende uit Nijmegen op het terras zitten van het hostel waar ik verbleef, wat is de wereld toch klein. Zondag hebben we een scooter gehuurd en zijn we de viewpoints in chiang mai op gaan zoeken, een hele mooie rit, vooral omdat ik zelf met de scooter de berg in kon rijden.

Waar Quirijn in mijn vorige bericht al hoopte dat ik de kans zou krijgen om de bergstammen te bezoeken, stapte ik maandagochtend in een pick up truck opweg naar de bergen. Een driedaagse bergtocht met twee overnachtingen stond op het programma en dag 1 bestond eigenlijk voornamelijk uit een 3 uur durende tocht door de jungle. Omdat het droog seizoen is in Thailand zag de jungle er helaas niet uit zoals ik het me had voorgesteld. In plaats van veel groen en wilde dieren waren het vooral droge bomen en hier en daar een bosbrandje. Qua natuur was ik in het begin eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld, maar wat was het een ge-wel-dige ervaring. Na een zware drie uur durende bergtocht arriveerde we bij ons eerste slaapplek, een olifantendorpje midden in de bergen. Ik heb er, net zoals de rest van de groep, voor gekozen om niet op de olifanten te rijden maar alleen wat eten te geven!

De volgende ochtend zijn we weer op pad gegaan en na ongeveer een half uur kwamen we bij een kleine waterval waar we van de rotsen af konden glijden, heel bijzonder!! Vervolgens weer op pad gegaan en toen begon de zwaarste tocht van de afgelopen dagen. We liepen ongeveer 4 uur lang, in de zon, bergopwaarts. Eenmaal boven was ik kapot, bezweet, moe en in de stemming "we willen niet meer leven", maar het uitzicht en de slaapplek maakte werkelijkwaar alles goed! Na 1200 meter naar boven gelopen te hebben stond ik boven op de berg met kippenvel tot in mijn tenen. Na een zonsondergang zijn we gaan slapen en hebben we de wekker om 6 uur gezet om de zonsopgang te kijken, allemaal vanaf ons eigen balkon.

Na een stevige ochtendwandeling, een duik in een waterval en stuk raften door ondiep water waar de meeste Thaise mensen langs de rivier hun lach niet konden inhouden kwamen we weer aan in Chiang Mai. Wat ook een leuke toevoegingen is aan dit verhaal, is dat we hier 1300 bath voor betaald hebben, dat is vandaag omgerekend 11 euro per dag en hier zat eten, slapen en vervoer naar de plekken dus allemaal bij in!

Na een snelle douche ben ik samen met Jorn richting de tattooshop gewandeld en heeft een thais kereltje die geen engels sprak een tattoo op mijn rug gebeiteld met Bamboo, wat een bijzondere ervaring was ook dat weer!!

Voor de mensen die benieuwd zijn wat de tattoo betekend:http://www.bangkok-ink.com/bangkok-ink-tattoo-studio-hah%20-taew.html

Savonds hebben we nog een biertje gedaan in de meest knettergekke bar van Chiang Mai: Zoe in Yellow bar. Daar heeft "helemaal gezellig! Vooral als er shows met de mannen zijn, dan is het helemaal mooi!!" een compleet nieuwe betekenis gekregen.....

Vandaag blijf ik nog een dagje in Chiang Mai en morgen ga ik richting Pai om maximaal niks te gaan doen, hoop ik.

Tot snel maar weer,

Bram.

Reacties

Reacties

Mamma

Wat een mooie ervaring dit! En wat heb je al veel gezien in deze 2 weken. Prachtig! We kijken uit naar je volgende verhaal. Vooral genieten.

oma Will

Wat heb je in enkele dagen al veel gezien en beleefd. Het is moeilijk lopen in de bergen. Goed dat je de olifanten alleen eten hebt gegeven en geen ritjes hebt gemaakt op hun ruggen. Geniet nog van Chiang Mai en omgeving. Tot het volgende bericht. Dikke kus van oma.

oma Will

p.s. Leuk die shows met de mannen, echt amerikaanse shows. Ik heb er destijds ook zo van genoten. Liefs oma

Erkan

Hoi Bram, mooi om je te zien genieten en wat een mooie foto's. nog veel plezier in Chiang Mai en straks lekker naar Pai, kus

petra

Mooi Bram! Veel plezier

hetty en frans de jong

Hallo bram wat een mooie verhalen en leuke foto s we genieten met
met jou mee .
veel liefs. En een dikke zoen

Mina

Stoer tattoo,mooi. Mooie ervaring Bram,geniet ervan.

Quirijn

Je doet precies wat je moet doen als je de kans krijgt in die soms onwerkelijke wereld te mogen rondkijken... genieten! Zo te gek om dat door je regels heen te kunnen lezen. Ook fijn om te zien dat naast de vele nieuwe invloeden je huidskleur lekker Hollands blijft (en dus blijft afwijken van die van dat schattige Thaise menneke haha). De rest van de reis trouwens helemaal niet meer scheren ;)? Keep up the good work, thanks for sharing!

Ronald

Ye, wat een verhaal. Heel mooi, en die tattoo, echt super! Alleen het verhaal al, echte betekenis. Top!

Bas

Weergaloos.... Sprakeloos...
Wat een unieke levenservaring !

Shen

Wauw Bram! Wat tof al je verhalen, kan echt niet wachten om zelf te gaan!!
En de tattoo is ook echt heel nice! Veel plezier nog en genietse xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!