Let's take a trip!

Chiang Rai: WAUW

Sawatdee khrap!

Na mijn laatste bericht vertrok ik naar Pai. Een dorp in de bergen in het Noorden van Thailand. Pai staat bekent om haar relaxte sfeer, waar het hippie gehalte de laatste jaren erg gestegen is. Naar mijn mening was het hippie gehalte te hoog, de stad liep vol met mensen die heel hard hun best deden om eruit te zien alsof het ze allemaal niks boeit, een beetje tegenstrijdig dus. De eerste 2 nachten sliepen in we in het circus hostel, een vrij bekend hostel dat zijn naam eer aan doet. In het Kronenburg park staat wel eens een verdwaalde hippie met een hoelahoep te hippiën, die zou zich compleet thuis voelen in dit hostel. Na twee nachten hebben we met 4 jongens besloten om een huisje te huren die we niet hoefde te delen met andere, een goede nachtrust was ook wel een x fijn. Uiteindelijk heeft Pai wel degelijk hele mooie herinneringen gecreëerd. Met een scooter de bergen bekennen was fantastisch, we hebben een hotspring bezocht en de pai canyon (met zonsondergang) was adembenemend!

Na een 4 nachten ben ik samen met Erik en Jorn richting Chiang Rai vertrokken en wauw, wat een geweldige plek. Het toeristen gehalte is hier lager dan in de andere steden, maar het hostel is meer dan perfect en is dan ook een leuke plek om mensen te ontmoeten. We besloten om 2 nachten te boeken, maar dat zijn er uiteindelijk 6 geworden. Wat. Een. Fantastische. Plek!! De natuur hier is groener dan in de plekken waar ik eerder ben geweest, waardoor we eindelijk mooie rijstvelden hebben kunnen zien. Wat ook zeer bijzonder is: de waterval Khon Kurn staat niet droog, een waterval van 70 meter hoog waar we een vervrissende duik hebben kunnen nemen. De hoeveelheid activiteiten die we hier hebben gedaan is ongelofelijk, ik ben zelf naar een theeplantage geweest, ik heb met Erik (wiens ouders Chinees zijn) een chinees dorpje in de bergen bezocht met opnieuw een adembenemend uitzicht, we hebben de golden triangle bezocht, het punt waar de Mekong River onderscheid maakt tussen Thailand, Laos en Myanmar. Maar, het mooiste aan Chiang Rai was misschien wel haar avondmarkt. Een groot plein, met eettentjes langs de rand, tafeltjes in het midden en een podium met diverse optredens. 7 avonden op rij heb ik hier genoten van alle soorten etenswaren die je maar kunt bedenken, geweldig!

Vandaag, maandag 28 maart, heb ik helaas afscheid moeten nemen van Jorn, die zijn reis gaat vervolgen naar de eilanden van Thailand. Erik zal ik morgen gedag zeggen, die zal morgen de slowboat pakken naar Luang Prabang, Laos. Ik zal geen van beide jongens gaan vergezellen want dat waar ik van te voren van droomde om te doen zal dinsdag werkelijkheid worden: The Gibbon Experience. Drie dagen jungle, 2 nachten slapen in boomhutten om tientallen meters hoog, hikes die diep de jungle in gaan maar het gaafste van alles: een 15 kilometer lange verbinding van ziplines door de bomen heen! Voor meer duidelijkheid: google! Of wachten op mijn volgende bericht!

De reis in mijn eentje gaat nu dan toch echt beginnen en wat is het spannend. Gezonde spanning, maar wel spannend!! Ik hoop in het weekend wat te kunnen posten over deze geweldige ervaring!

Ik mis jullie.

Dikke kus, Bram

Floyd

Mooi verhaal weer maatje veel plezier nog kijk goed uit en ben benieuwd naar de foto's vanuit de jungle!!

Wij missen jou ook

Huib.

Een heel goed, mooi en duidelijk verhaal.
Misschien heb jij wat meer foto's om je Trip te bewonderen of een filmpje?
Veel succes verder met je Trip.
Groetjes van ons hier uit Nijmegen.

Suuuuus

Geniet van je volgende mooie avontuur!
Trots op je!!

Dikke kus

Terry

Hi Bram,
Wat een mooie belevenissen tot nu toe. Tof dat je dit allemaal mee maakt. Lekker genieten en tot het volgende verhaal ????

oma Will

Hallo Bram, wat een boeiende verhalen weer. The Golden Triangel, zo mooi, en s.avonds met lekker eten en gezelligheid. En nu spannende tripjes door de bomen in de jungle. Geniet Bram. Dikke kus en tot de volgende mail.

Sev

Weer een mooi verhaal. En nu in je eentje zwieren en zwaaien. Hoop dat het ook zo mooi is als dat je verwacht. Succes en nog veel belangrijker heel veel plezier. Dikke kus van mij0

Mina

Mooi verhaal Bram,spannend alleen verder. Geniet ervan!!!

André

Mooie verhalen weer. Ook mooi dat je zo vrienden maakt en weer moet laten gaan. Dat hoort ook bij reizen. Steeds nieuwe mensen en ervaringen. Dat pakt niemand je meer af. In afwachting van je volgende verslag. Veel plezier!

Opa Peter en Oma Nelly

Hai Bram,
Wat leuk dat je het zo getroffen hebt met je nieuwe vrienden, het is jammer dat ze nu hun eigen weg gaan, maar zoals Andre heeft geschreven dat hoort er bij. Die ervaring nemen ze niet meer af.
En nu maar Tarzan spelen in de Rimboe!
Veel liefs van ons.
Groetjes Oma en Opa.

ruud.ans@hetnet.nl

hallo Bram. wat een mooi verhaal. Zo te lezen geniet je met volle teugen. groet uit dalfsen.

Q.

Kanjer...wat een lekkere opmaat heb je gehad voor het echte werk. De gezonde en logische spanning (je lijkt wel een mens haha!) maakt straks als je erop terugkijkt ongetwijfeld plek voor de meest dierbare herinneringen ever. Dat je ze deelt op deze manier... versterkt die herinneringen alleen maar. Zet je hart maar open de komende dagen, dan springen de Gibbons en de ziplines full speed naar binnen. En... vergeet niet dat je de mensen en apen daar ook wat komt brengen met de manier waarop je in dit avontuur staat ;)!

Renske

Ik heb alles even bijgelezen en wat een gave dingen heb je al meegemaakt! Ben super benieuwd naar the gibbon experience, geniet ervan en take care!

Ronald

Hey Bram, heel erg gaaf wat je allemaal mee maakt. Wat een reis, super! Geniet er nog van.

Tom

Geniet er van bro

Bas

Wow kerel... wat een verhaal.
Super herinneringen beleef jij per dag !
God speed !

Petra

Hoi Bram, mooi hoor. Je beleeft mooie spannende dingen. Geniet ervan!

oma Will

hoi Bram, wat een enorme ervaring en zo lux in de boomhut. Geweldige uitzichten. Heb je nog gibbons gezien of alleen gehoord met hun mooie gezang.
Ga weer verder genieten en tot het volgende verslag. Liefs en kus van oma.