Let's take a trip!

Motorbiken in Vietnam!

Het is (alweer, sorry..) even geleden dat hier wat gepost heb, maar ik leef nog! Mijn reis vervolgde zich naar de hoofdstad van Cambodja waar ik naar de killingfields ben geweest. Een erg indrukwekkende ervaring, waar ik veel heb geleerd over de verschrikkelijke tijd in Cambodja zoals ik eerder beschreven heb. Het was echter alweer snel tijd om te vertrekken, want ik werd opgewacht in Ho Chi Minh City door Jorn, de jongen die ik op dag 1 in Bangkok leerde kennen en waar ik 4weken mee samen heb gereisd. Aangekomen in Saigon was het op dag 1 al raak, ik kocht een Honda Win en het plan om vietnam door te rijden met een motor werd op dat moment werkelijkheid!

Eerste stop: de cu chi tunnels. Een verzameling van tunnels die de vietnamezen gebruikte om onder te kunnen duiken tijdens de bombardementen in de vietnam oorlog. Een erg interessante stop, waar ik ook nog even de tunnels in gekropen ben met mijn veel te grote blanke lichaam. De volgende ochtend zijn weer begonnen aan de roas trip en als eerste zijn we naar Mui Ne gereden, een stad aan de kust en daar heb ik eigenlijk niks anders gedaan dan eten, zwemmen, drinken en slapen. Vanuit Mui Ne ging de tocht naar Dalat. Dalat ligt echter niet aan de kust, maar op 1500 meter hoogte in de bergen. De tocht was dus vooral klimmen, maar dat betekende dus ook dat de viewpoints die we tegen kwamen adembenemend waren. Dalat is misschien wel een van de mooiste steden die ik heb gezien in Azië. Het ligt hoog, het is dus wat frisser, en de wegen door de stad gaan dan ook overal omhoog en omlaag. Er zijn veel leuke restaurantjes, een heel gezellig hostel en rond de stad een hele hoop watervallen. Na een flinke hike die we zelf ondernomen hadden (gids was verplicht maar dat vonden we onnodig duur) hebben we eerst van een waterval af kunnen glijden en daarna van een 11 meter hoge rots in het water kunnen springen, geweldig!!

Dalat hebben we uiteindelijk moeten verruilen voor Nha Trang. Waar Dalat misschien wel de moooste stad was, was Nha Trang overduidelijk de meest verschrikkelijke. De Vietnameze regering wilde hier een grootvakantie oord van maken, maar dat scheen alleen in goede aard te vallen bij de Russen. Doordat de stad vol zit met Russen, is de bevolking ook veeeeel minder aardig geworden en hangt er een verschrikkelijke sfeer. De volgende morgen zijn we dan ook weer direct door gereden, afrader voor iedereen!! We zijn gisteravond aangekomen in Bai Xep, en de relaxte Vietnameze sfeer heb ik hier weer terug kunnen vinden. Ons hostel ligt direct aan het strand, het eten is verrukkelijk, de bedden zijn prima en het bier is koud.

Aantal mechanic bezoekjes tot nu toe:
1 kapotte motor (mechanisch) (Kyle)
1 lekke band (jorn)
1 kapotte achterrem (Kyle)
1 kapotte voorrem (Kyle)
2 kapotte spiegels (Bram en Kyle)
2x olie vervangen

Een hoop gedoe, maar wat een geweldige tijd!

Tot snel weer,
Bram.

Reacties

Reacties

Mams

Prachtig!! En bijna op de helft van je reis! Ik begin al af te tellen!!

oma Will

Je bent in een heel andere wereld, avontuurlijk en afwisselend. Kijk uit met je motor, je moet wel weer heel terugkomen. Geniet samen. ik ga nu de foto's kijken. Liefs en kus.

Marielle

Super Bram. Maar ook bij mij komt mn moeder hart naar boven. Kijk alsjeblieft goed uit, op een motor in een vreemd land. Heel veel plezier nog verder. Ik wacht je verhaal weer af. Dikke kus

Petra

Hoi Bram, weer een mooi verhaal en een paar geweldige ervaringen rijker! Geniet er maar lekker van!

Quirijn

Motorrijders kunnen ook echt heel stoer zijn zonder baard...;)! Alleen als er voor elk bijzonder moment of onvergetelijke herinnering een haartje bij komt in die marmot... mag je 'm nog best ff laten zitten haha! Fijn dat de motor naast gedoe ook vrijheid met zich meebrengt. Die past bij de open manier waarop je de mensen de landen omarmt. En dat zorgt dan gewoon wéér voor een glimlach hier in cold-frog-land :)! Q

Sev

Ziet er weer geweldig uit. Fijn dat je ook weer je maatjes weer om je heen hebt. Dikke kus

Terry en Peter

Hi Bram wat leuk om weer wat te lezen van je ervaringen. Lekker genieten maar wel een beetje voorzichtig met de motor! Tot de volgende schrijverijen x

Mina

Mooie foto's,fijn dat je het naar je zin hebt en mensen om je heen hebt. Veel plezier xx

Erkan

Mooi om te zien dat je aan het genieten bent en dat je de passie van het motorrijden aan het ontdekken bent, motor rijden gaat om een stukje vrijheid met de wind door je haren. De haren zijn ruim aanwezig inclusief snor en baard. Met het ervaren van vrijheid zit het ook wel goed, deze ervaring neemt niemand je meer af en elke dag komt daar een mooi stukje ervaring bij. Inmiddels ruim 80 dagen onderweg en nog 80 te gaan tot we elkaar in Colombo weer gaan zien. Dikke kus en geniet lekker, ik hou van je.

Erkan

Leuk om even terug te lezen, dag 1 van je avontuur.

Quote 2-3-2016
*************
De eerste 6,5 uur zitten er dus op en wat ik tijdens deze vliegreis vooral heb gemerkt is dat ik echt moeilijk om kan gaan met een huilend kind, 2 rijen voor je. Maar dat terzijde, over een aantal uur landt ik in bangkok en de eerstvolgende post op deze blog zal geplaatzt worden nadat ik al heel wat ervaringen rijker ben!

Ik ben benieuwd, zenuwachtig, ik heb er zin in maar ik ben ook zeker een beetje bang voor wat gaat komen. Tot snel, ik hoop dat jullie uitkijken naar mijn verhalen!"

Un-Quote 19-05-2016
******************

Ik kijk elke dat uit naar je verhaal en ben trots op je.

Oma en opa

Wat een mooi verhaal zeg! Een hele belevenisq. Watgoed dat je je eigen vervoer hebt. En wat een mooie foto .nogeenfijne voortzetting van je reis.love yo !!! ?

irena

Gewoon weer geweldig xxx

Ronald

Hoi Bram. Geweldige verhalen en reis ervaring maak je mee. Super om je foto's en sfeer te proeven, voor zover ik die op deze afstand kan inbeelden. Maar het ziet er allemaal geweldig uit. Top!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!