Let's take a trip!

Hanoi Rocks

Hanoi is de hoofdstad van Vietnam en ligt in het noorden van Vietnam. Gistermiddag ben ik aangekomen na 2500 kilometer op mijn Honda Win te hebben afgelegd. Een tocht die mij zo gek gemaakt heeft op vietnam dat ik er alleen maar liefde voor heb. Vanaf Hoi An, de stop na mijn vorige post, heb ik de Ho Chi Minh trail afgelegd, een tocht door bergen en kleine dorpjes.

Wat. Een. Pracht.

Op die weg ligt een dorp, genaamd Phong Nha, met ongelofelijk veel grotten in de omgeving. Hier heb ik de Phong Nha cave bezocht. We zijn 4.5 kilometer de grot in geweest, waarvan we de eerste 2 kilometer moesten kajaken. Daarna zijn we gaan lopen en zwemmen. Het zwemmen door de grot was zeer bijzonder, het was erg donker en de stroming was behoorlijk sterk. Eenmaal aangekomen bij het eindpunt hebben we nog even kort alle lichten uit gedaan en in het zand gelegen. Ervaren hoe is om op een plek te zijn waar het echt compleet zwart is was een van de indrukwekkenste dingendie ik heb meegemaakt.

Een aantal dagen later arriveerde we in Ninh Binh, een stad waar de kalksteen bergen overal te zien zijn. Hier hebben we een twee uur durende boottrip gedaan, in een prachtige groene omgeving met overal indrukwekkende bergen om ons heen.

Onderweg hebben we geslapen in een aantal plekken waar ik vaak het idee had dat wij de eerste blanken daar waren. De aandacht ("attraction mode: activated" waren woorden die dagelijks uitgesproken werden) van alle locals was onbeschrijfelijk. Van kindjes van 2 jaar tot oude mensen van zeker 200, ze zwaaien allemaal en kijken je eindeloos lang aan. Ze zijn vriendelijk, iedereen lacht en is geïnteresseerd in je. Ze proberen gesprekken te voeren zonder 1 woord engels te kunnen. Wat heb ik genoten.

Vietnam heeft me ongeveer 10 soorten bier gegeven, ik heb kip gegeten, beef, buffalo, konijn en bizar veel verschillende soorten vis. Alles was heerlijk en nu ben ik ook nog eens in de voedselhoofdstad van Vietnam: Hanoi. Ik verblijf hier tot de 12de, zal vanuit hier een bezoek plegen aan sapa en halong bay en vertrek daarna.

Ik heb lang getwijfeld over de volgende bestemming. Na veel denken besloot ik om naar India te gaan, maar na een uurtje googlen bleek dat de goedkoopste mogelijkheid om daar te komen, inclusief visum, onbetaalbaar bleek te zijn. Toen bedacht ik Myanmar, daar regent het de komende 3 weken iedere dag. Toen bedacht ik de Filipijnen, zelfde verhaal. Toen bedacht ik Maleisië, maar na wat onderzoek besloot ik dat ik daar geen 4 weken wil blijven. Dus, wat nu? Jazeker mensen, op 12 juli zal mijn vlucht vertrekken naar Zuid-Korea. Eerste stop: Seoel. Na Tokyo de grootste stad op aarde. Ik ben benieuwd!!

Foto's komen eraaaan.

Tot snel! Bram

Reacties

Reacties

Mams

Mooie tour Bram. De liefde voor motorrijden heb je niet van een vreemde! Mooi.. Zuid-korea!! Spannend hoor! Maar geniet nog effe van het lekkere vietnamese eten. Geen loempia's denk ik he?? Haha

irena

Gaaf gaaf gaaf

oma Will

Wat mooi en goed wat jullie hebben gezien. Het is zo mooi in het noorden en bij die grotten en rotsen. Ik kijk uit naar je belevenissen en foto's te horen en te zien. Geweldig. Nog een geweldige tijd daar. Liefs en kus van oma.xxx

Jan-Pieter & Marjan

He Bram, wat een geweldig en gedurfd avontuur, zo op de motor door Vietnam! Wat geweldig ook, doorreizen naar Seoel, erg benieuwd naar je nieuwe verhalen!

Zijn super trots op je!!!

Petra

Jee bram wat een geweldige ervaringen weer. En te gek dat je naar zuid korea gaat! Veel plezier en ben benieuwd naar de rest van je reis

Sev

Hey bram zo fijn om je verhalen te lezen. En wat een mooie foto's. Blijf gezond en blijf genieten. Dikke kus

Huib

Hoi Bram.
Een heel mooi,spannend en goed vehaal hoor.
Toppie jongen ik ben trots op je.
Je zult nu wel blaren hebben op jou kont van al die kilometers?
En valt die motor nog niet uit elkaar,lachen.
Nou jongen geniet er maar mooi van, want deze avontuur zal jij niet snel meer mee maken.
Ik hoop dat jij het nog kunt volhouden daar.
Groetjes van Huib hier uit Nijmegen, je bent al ruim op de helft van jou trip, mooi man.
Wij missen jou hier wel hoor.
Nou dat was het weer.

Erkan

Mooi verhaal weer. Ik zal niet ontkennen dat we in het begin toch wel een beetje bezorgd waren. Zonder rijbewijs of enige ervaring, niet weten hoe je moet schakelen enz. Maar je hebt het goed gedaan en ik ben blij dat je de liefde voor motorrijden hebt ontdekt. Nu eerste Beatrix verkopen en bij terugkomst in Nederland maar gaan lessen en je eerste Harley kopen… ?. Nog veel plezier in Vietnam.

kus maatje tot snel.

Suus

Mooie avonturen lieverd. Nog een maandje en dan kom ik lekker met je mee op avontuur! Als dat mag van Beatrix natuurlijk...

Mina

Mooi verhaal Bram. Het ziet er mooi uit allemaal en spannend zeg met de moter "zo vader zo zoon" haha have fun xx

Ronald

Weer een super verhaal. Je kan er denk ik wel een boek van schrijven aan alles wat je meegemaakt hebt. Top! Ik ben benieuwd naar je belevenis bij de Koreanen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!