Let's take a trip!

Halong Bay en Sa Pa

Zoals ik in mijn vorige blog aangaf had ik nog een aantal dagen te gaan in Vietnam. Inmiddels zitten die dagen erop, heb ik Halong Bay, Sa Pa en het lichaam van Ho Chi Minh bezocht en zal ik aankomende nacht om 1.45 (20.45 Nederlandse tijd) richting Zuid Korea vliegen!

Halong Bay was mijn eerste bestemming sinds mijn laatste blog. De tour bestond voornamelijk uit relaxen en genieten van de uitzichten van de lymestone rotsen en de prachtige wateren vanuit de boot en vanuit een kano. Tijdens de kano tocht bezochten we nog een meer helemaal vol kwallen, van kleintjes tot de grootste kwallen die ik ooit heb gezien. Aangekomen op ons privé eiland hebben we weinig meer gedaan, dag 2 bestond ook uit relaxen op het strand en hebben we aan het eind van de dag nog een trek van 20 minuten gedaan naar een ander strandje voor de zonsondergang. De 2 nachten op dit eiland waren zeer bijzonder, beide nachten werden we getrakteerd door bliksemshows die ik nog nooit eerder heb gezien, waanzinnig. Minpuntje aan deze trip: ik heb kennis mogen maken met bedbugs. Wat. Een. Ellende. Dag drie maakte echter veel goed door een prachtige, loodzware trek naar een van de hoogste punten in Halong Bay met een prachtig viewpoint, zje de foto’s!

Terug in Hanoi stond ons een bijzondere ervaring te wachten: een bezoek aan het lichaam van Ho Chi Minh. In Vietnam is Ho Chi Minh alles, iedereen aanbid alles wat deze man gezegd en gedaan heeft. De man zelf vond dat hij niet begraven mocht worden, omdat een lichaam in de grond ervoor zorgt dat de boeren dat stukje grond niet meer kunnen gebruiken. Er werd gekozen om het lichaam op te zetten en die word nu dagelijks van 8 tot 11 in de ochtend door duizenden mensen bezocht. Hij word 24 uur per dag door 4 bewakers rond de kist bewaakt, en rond het pand nog tientallen andere bewakers. Bijzonder, als je het mij vraagt.

Voor we vertrokken naar Sa Pa hebben we helaas afscheid moeten nemen van onze Amerikaanse vriend Kyle, die zijn reis voortzet in Singapore en Australië. De bus naar Sa Pa vertrok vroeg de volgende ochtend en rond 2 uur begon de trekking door de rijstvelden heen. De hoogteverschillen in de bergen zorgen er voor dat de rijstvelden gebouwd worden in verdiepingen, wat voor een geweldig uitzicht zorgt. Een 4 uur lange trekking door de rijstvelden bracht ons uiteindelijk bij onze homestay, waar we een ijskoude douche konden nemen en ons laatste Vietnameze avondmaal hebben mogen nuttigen. Savonds zijn we nog kort in een barretje geweest, die toevallig een Nederlandse eigenaar had en waar we eindelijk eindelijk eindelijk weer een keer kaasblokjes met mosterd hebben gegeten. De eerste goede kaas sinds ik weg ben.

Inmiddels lig in een slaapbus, na een nacht in de homestay te hebben doorgebracht, op weg naar Hanoi. Vanmiddag gaan we nog even naar een zwembad, sluiten we de avond af met een biertje bij onze vaste veel te kleine plastic stoeltjes bar, en vertrekken we naar het vliegveld voor ons volgende avontuur: Zuid Korea! Zin in!!!

Tot snel maar weer!

Reacties

Reacties

oma Will

Lieve Bram, weer een spannend mooi verslag Wat is er veel te zien, als je dat wilt zien). Nu weer een nieuw en spannende reis voor de boeg. Ik zal aan je denken vanavond, als je in het vliegtuig zit. Een hele goede vlucht en veel reis plezier in Z.Korea. tot het volgende blok. Liefs en kus van oma.

Petra

Hoi bram. Wat een mooi verhasl weer. Nog last van de bed bugs? Bah bah. Veel plezier in zuid korea!

Sev

Goede vlucht en kijk uit in Korea. Blijf gezond en het is fijn om je zo te zien lachen op je foto's . Dikke kus

Quirijn

"Relaxen en genieten van uitzichten"... dat zijn de regels die me als muziek in de oren klinken :). Hoewel ik ook niet vies ben van de kaasblokjes met mosterd haha! Benieuwd of Zuid Korea ook wat relaxt voor je in petto heeft, want kaasblokjes ga je daar niet vinden ben ik bang. Keep up the good work! Thanks for sharing the fun!

Opa en Oma Driessen

Wat een goed verhaal, wij zien dat je erg geniet van deze trip erg mooie foto's.
je hebt nog heel wat voor de boeg,geniet ervan.
Prettige vlucht en tot ziens!!
xxxxx

Ronald

Mooi verhaal Bram. De view van reistevelden zagen er op de foto's erg mooi uit. Gho man wat krijg jij veel te zien.
Fijne vlucht en tot in Korea.

ruud en ans

wat zijn bedbugs, maar het lijkt me niet fris.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!