Let's take a trip!

Van Kuala Lumpur tot Georgetown

Hallo allemaal.

Het is vandaag 1 juli, dat betekent dat ik officieel 4 maanden weg ben vandaag. Wat een geweldige tijd heb ik inmiddels achter de rug en wat gaan er nog mooie dingen komen!

24 juni ben ik naar Kuala Lumpur gevlogen, de hoofdstad van Maleisië. Hier heb ik eerst nog een dag een relax dagje gehad met Jorn: bioscoop overdag en gratis bbq in de avond! Jorn vloog de volgende dag richting Indonesië en dat betekende dat ik er voor het eerst in 8 weken weer alleen voor stond! Toch wel een klein beetje spannend.

En wat is het beste om te doen als de situatie al een beetje spannend is? Inderdaad: nog spannender maken! Ik pakte de bus naar mijn volgende couchsurf adres, waar ik drie dagen zou verblijven. Ik verbleef bij een vrouwtje van 26 in een van de buitenwijken van Kuala Lumpur. Uiteindelijk een gezellige plek met bijzondere mensen, maar het bleek niet helemaal mijn ding te zijn. Ik ben daar dan ook 1 nacht minder lang gebleven dan gepland. In Kuala Lumpur ben ik naar de Batu Caves geweest, een grot waar je eerst meer dan 200 traptreden voor moet beklimmen (oma de Moree weet het precieze aantal!) met een hele hoop aapjes overal, en vervolgens kom je in de grot terecht. Een grote, wijde grot met een indrukwekkend uitzicht over Kuala Lumpur. Uiteindelijk vond ik de grot een beetje tegenvallen, maar de reden daarvan heeft denk ik meer te maken met het feit dat ik erg verwend ben in de andere landen waar ik ben geweest dan daadwerkelijk met deze grot. Wel degelijk een aanrader, mocht iemand ooit naar Maleisië gaan!

Savonds ben ik naar de Petronas Twin Towers geweest, twee enorme gebouwen met een verbinden in het midden. Zie de foto's voor deze practige gebouwen!

Uiteindelijk ben ik vertrokken richting Georgetown, Penang in het noorden van Maleisië. Hoogtepunt in Georgetown was de Penanghill, een berg waar je met een kabelbaan naar boven gaat, een soort lift, en waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Hier heb ik ook een aantal Nederlanders leren kennen, waaronder 1 jongen waarmee ik nu door zal gaan reizen. Georgetown was verder niet heel speciaal, we hebben nog wel 1 dag heerlijk aan het strand gechilled.

Vanavond vertrek ik uit Georetown, een nachtbus zal ons richting de Perhantians brengen, twee eilanden in het noordoosten van Maleisië. Zou een paradijsje moeten zijn, dus daar kan ik de tijd tot suus eindelijk komt wel uitzitten denk ik!

De foto's komen ietsjes later online.

Laat gerust een reactie achter, vind ik leuk!!

Bram

Reacties

Reacties

Mariëlle

Hoi Bram, mooi verhaal weer, zoals we van je gewend zijn. Jij zit daar beter dan wij hier. Wat een...zomer, het blijft maar regenen en de zon viert volgens mij ook ergens anders vakantie. Lieve jongen heel veel plezier nog, en pas weer goed op jezelf. Dikke kus. Jell

irena

Bram, prachtig allemaal!XXX

OMA WILL

Wat leuk met die kabelbaan, vooral als het helder weer is.
Ik heb er toen ook echt van genoten en lekker op het strand.Geniet nog lekker in Georgetown, genoeg te zien daar.Liefs en kus van omaxxx

OMA WILL

p.s. het aantal treden is 272

Mams

Wat ben ik trots op je dat je zoveel mooie dingen mag zien daar!! Geniet ervan! Nog 4 weekjes zien we elkaar weer!

Erkan

Hoi Bram, het is altijd weer genieten als ik je verhaal lees. Nog even zonder Suus maar daarna gaan jullie samen een mooie reis maken, love you.

Floyd

Hey maatje goed om te horen dat alles nog goed gaat en je mooie en leuke dingen meemaakt ik ben trots op je!!

Sev

Het aftellen is begonnen. Geniet nog ff van Maleisië voordat je terug gaat naar Thailand om samen met je meisje nog lekker te genieten en voor je het weet kom je alweer terug. Dikke kus

ans en ruud

Ha Bram. het is wel genieten voor je.
Mooie verhalen, fijn dat je weer iemand hebt ontmoet waar je mee verder reist.
Het is toch fijn als je al dat moois of niet moois met iemand kan delen.
Maarre, wij verwachten je wel met je vriendin 4 sept.op[ de familiedag in Dalfsen. Dan horen we meer.

Petra

Hee Bram, weer een mooi verhaal! Fijn dat je weer iemand ontmoet hebt en jammer dat Jorn weg is.
Geniet er nog maar mooi van, vooral straks met Suus!
Groetjes Petra

Ronald

He Bram, weer geweldige tocht die je maakt. En het mooie is dat je, blijkbaar, overal nederlanders tegenkom. Klein wereldje, toch. Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!