Let's take a trip!

The Gibbon Experience

Ik besluit bij deze om voor mijn blog een soort dagboekje bij te houden in de komende drie dagen. Deze ervaring is zo bijzonder dat ik bang ben niet alles te kunnen beschrijven wanneer ik terug ben namelijk, haha!

29 maart 20:40

Dag 1 zit er nu op. Ik zou van te voren denken: whut, kwart voor 9, nu al? Maar aangezien ik in een boomhut lig op 40 meter hoogte en er niks om me heen is behalve jungle, betekent dat dat het al ongeveer 2 uur pikdonker is! Vanochtend heb ik een rit gehad van 2.5 uur in een pickup truk. "It's gonna be a little bumpy" uit de mond van een Aziaat horen is hetzelfde als vragen om een beetje pittig: vliegen door die pick up truck!! Na een hike van ongeveer 2 uur kwamen aan bij de eerste zipline, en wauw, wat een gevoel en moment. Het zo hoog boven de jungle hangen, de wind in je gezicht en het gevoel van geen zwaartekracht om je heen is toch wel heel bijzonder. Na wat hikes en ziplines arriveerde we dan bij onze eerste boomhut, en wat is het geweldig! Een uitzicht waar je u tegen zegt en een balkon met een douche!! In je blote kont douchen op 40 meter hoogte midden in de jungle, wie kan dat nou zeggen!! Na een tijdje werd er eten binnengebracht via de ziplines, hebben we koffie en thee gedronken en lig in nu dan in mijn bedje. Wat een dag!

30-03-2016 21:00

Vanochtend ben ik rond half 7 gewekt door het geweldige geluid van zingende gibbons. Na een relaxt ochtendje met ontbijt en koffie zijn we rond 9 uur weer op pad gegaan. We zijn begonnen met een hike van 2 uur richting een waterval waarin we konden zwemmen. Na de lunch zijn we op pad gegaan naar onze volgende boomhut. In een rit van 5 ziplines van ongeveer 300 tot 400 meter lang en dezelfde hoogte bereikte we na 2 uur onze nieuwe slaapplek en het blijft bijzonder om deze hutten te zien. Het duurt langer dan een jaar om er een te maken en het dak moet ieder jaar eenmalig vervangen worden. Na een kop koffie hebben we onze backpacks achter gelaten in de boomhut en zijn we een rondjs gaan maken van ongeveer 8 ziplines met daartussen de langste die er is, een van 500 meter.

Rond 5 uur waren we terug bij de boomhut, hebben we avondeten (dat gekookt en gebracht wordt door locals) op en heb ik nogmaals mogen genieten van een douche met het beste uitzicht ooit.

Morgen vertrekken we weer rond 9 uur en zullen we terug hiken naar het begin waar een pick-up truck ons in een 2.5 uur durende rit terug zal brengen naar het dorpje. Maar eerst nog een goede nachtrust, op een tweepersoons matras, in de jungle van laos, in een boomhut op 150 meter hoogte. Wat een lijstje!!

31-03-2016 23:00

Terug in het hostel en een beetje bijgekomen van alle gekkigheid. Wat een geweldige ervaring. Achteraf besef ik eigenlijk nog beter hoe ontzettend speciaal dit was en dat geeft toch wel een bijzonder gevoel. Ik ga zo naar bed toe en pak morgen een tweedaagse slowboat naar Luang Prabang, verder Laos in.

Ik ga proberen snel weer wat op mijn blog te posten en hoop dat jullie nog niet gek van me worden!!

Bram

Reacties

Reacties

Sev

Hoi bram wat fijn dat je zo genoten hebt en wat een mooie foto's . Ik verheug me al weer op je volgende verhaal. Dikke knuffel en kus van mij. Ps je kunt weer een extra biertje drinken.

Erkan

Hoi Bram, wat een mooie ervaring nemen ze je nooit meer af super. Gisteren nog in de jungle en nu onderweg naar de hoofdstad van Laos via 2 dagen op de Mekong river. Veel plezier maatje.x

Quirijn

Alsof we gek zouden kunnen worden van verhalen die beschrijven hoe je a whole new world ontdekt. Thanks for sharing ;)!

Terry en Peter

Hi Bram,

Een en al avontuur. Fantastisch wat een gave belevenis voor je. En de foto's zijn super????

Genietze. Lieve groetjes xx

ruud.ans@hetnet.nl

mooie verhalen en foto,s Bram

Mina

Fijn om te lezen en te zien dat je geniet. En wat een ervaring leuk om je verhaal te lezen. Benieuwd na het volgend verhaal xx

Petra

Fijn om dat allemaal te lezen Bram, Hele leuke verhalen en mooie foto's!

Ronald

In een woord WOW!!!!!

Bas en Marielle

We blijven ons verbazen over wat je allemaal meemaakt kerel. Genieten first class ! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!