Let's take a trip!

Laatste stukje Azië!

In Ella kwamen we aan in ons hotel, genaamd Ella Jungle Inn. Dit hotel was nog helemaal onder constructie en het bleek dat wij de enige gasten waren.. We kregen daarom wel de mooiste hut die ze hadden en wauw, wat een uitzicht en wat een gevoel! Doordat we de enige waren, hadden we ook drie man personeel tot onze beschikking wat tot erg komische momenten heeft geleid. In Ella hebben tim en ik de little adams peak beklommen, een berg die je ongeveer in anderhalf uur beklimt en je een prachtig uitzicht geeft!

In Ella hebben we de trein gepakt en , volgens internet, een van werelds mooiste treinritten beleeft. De uitzichten waren prachtig, wat een geweldige ervaring was dat! A een ochtend slapen zijn we op weg gegaan naar Hikkaduwa, een stad aan het strand dat vooral bekend staat onder surfers. Pappa, tim en ik hebben dan ook leren surfen en dat was ook weer een geweldige ervaring! Waar het bij mij in het begin niet zo goed ging (en daar, met mijn wil om alles te kunnen, behoorlijk chagrijnig van werd) stonden Tim en pappa er binnen no time op! Erg leuk om dit met hun meegemaakt te hebben!

Verder hebben we in Hikkaduwa weinig gedaan, naast zonnen en zwemmen. Sochtends en savonds kwamen de schildpadden naar de kust, wat ook erg mooi was om te zien! De laatste dag voor pappa, mamma en Tim zijn we richting Negombo terug gereden en hebben we onderweg een foto museum over de tsunami bezocht. Wat een heftige foto’s en wat is het heftig om vervolgens onderweg nog de schade aan de overgebleven huizen te zien. Ruïnes die er nog staan omdat de grond het bezit was van een familie, maar heel de familie is overleden en niemand nu weet wat ze moeten doen met de grond. Heftig en erg pijnlijk. Vervolgens zijn we nog langs een turtlefarm geweest, waar eieren en schilpadden gered worden van mensen die ze doden om te verkopen.

En toen vlogen pappa, mamma en tim gisterochtend al, en dat betekent dat ik vanavond vlieg. Het is voorbij, over, basta. Dat waar ik anderhalf jaar voor gewerkt heb, aan gedacht heb en gepland heb, is klaar en gedaan. Bizar, gek, maar ook wel heeeeel erg lekker om naar huis te gaan. Om mijn suusje weer te zien, floyd, goede vrienden, familie. Bijzonder!

Misschien is dit dus wel de laatste post, in ieder geval wat betreft deze reis ;)

Tot morgen!

Bram

Sev

Tot morgen bram. Goede vlucht terug. Xxx

André

Tot morgen! Mooie laatste dag gehad lees ik. Wel apart dat jullie de enige in het hotel waren!
Wie was de mol?

ans en ruud

Goede reis terug . Bram

oma Will

hoi Bram, heb je mijn mail nog ontvangen? in ieder geval een goede terugvlucht en zien je morgenavond na een half jaar weer terug. Dan komt de tijd om alles te relativeren en te bedenken wat je allemaal gezien en gedaan hebt. bewaar het goed in je gedachten, dit kan niemand je meer afpakken. Liefs en kus xxx

Mams

Wat waren de afgelopen weken heerlijk! En wat fijn om een kijkje te mogen nemen in jouw wereld vol met avonturen. Wat hebben we mooie dingen gezien he! En ook dingen waarbij we een gemengd gevoel hadden maar die gewoon een beetje bij die cultuur horen. Andere wereld, andere regels. Blij dat je morgen weer veilig thuis bent!

Diana

Wat heb je genoten! En aan alle mooie en bijzondere dingen komt helaas ook een eind! Goeie reis terug! En tot vanavond!