Let's take a trip!

Hallo Cambodja!!

Als eerste, zoals vele van jullie waarschijnlijk al weten: mijn telefoon is gestolen.. Op die telefoon stond al een update voor een blog, maar dat moet ik nu dus opnieuw gaan typen en daarom duurde het wel langer, excuses!

Vanuit Pakse vertrok de bus die me naar de 4000 eilanden van Laos bracht en ik verbleef op Don Det, het backpackers eiland. Don Det stond voornamelijk in het teken van niks doen en van de 6 dagen daar heb ik dan ook slechts 1 dag wat actiefs gedaan. Die dag ben ik gaan kajakken rond het eiland. De eindbestemming van het kajakken was een mega grote waterval. Dit is dan ook de enige waterval die er is in de Mekong River dus dat is vrij speciaal! Na Don Det ben ik richting Siem Reap gegaan, de thuisbasis van de wereldberoemde Angkor Wat tempels. Dit betekent ook dat ik inmiddels in land Nummer drie ben aangekomen: Cambodja! De dag begon met het bekijken van een zonsopgang boven Angkor Wat (gelijknamige en belangrijkste tempel van het gebied). Na het rondkijken in die tempel ben ik door mijn privé tuktuk chauffeur naar de Bayon tempel gebracht, de tempel die wordt gekenmerkt door de 216 gezichten die verwerkt zijn in muren van de tempel. Vervolgens ben ik naar Tha Prohm tempel gegaan, de tempel waar Tomb Raider is opgenomen en die gekenmerkt wordt door de ongelofelijk grote bomen die over de muren van de tempel groeien.

De volgende bestemming was Battambang, dat na de hoofdstad de grootste stad van Cambodja is. In Battambang ligt een treinrails die verschillende dorpjes met elkaar verbind doormiddel van een bambootrein. Een erg bijzondere ervaring op een bamboe platform die nog verrassend snel ging! In Battambang is ook een killing cave. Zo’n dertig jaar geleden heeft de regering van Cambodja 1/3 van de bevolking gedood. De mensen die gedood werden waren de mensen die als slim werden gezien, dus mensen die bijvoorbeeld gestudeerd hadden, maar ook mensen die een bril droegen want die zager er slim uit. Bij deze killing cave werden de gevangenen naar de bovenkant van de grot gebracht en naar beneden gegooid. De mensen die het overleefde moesten onderin wachten op de dood omdat ze geen eten of drinken kregen. Een bijzonder indrukwekkende ervaring die ik over een aantal dagen opnieuw ga beleven omdat ik dan naar de grootste killing field van Cambodja ga.

Maar, vanaf Battambang ging de nachtbus eerst naar Sihanoukville, een havenstadje waar ik slechts de middag heb doorgebracht. De volgende ochtend vertrok de boot namelijk naar een eiland waar geen ander woord voor is dan paradijs. Het eiland, genaamd Koh Rong, heeft geen wegen en bestaat dus ook alleen uit zandpaden. Het zand is spier en spierwit en het water is zo blauw en doorzichtig dat het bijna turquoise lijkt. Ik heb op dag twee een dagtour gedaan voor 10 dollar waarin ik eerst ben gaan snorkelen, daarna zijn we gaan vissen en de vangst is vervolgens op de barbecue gegaan, dat door het personeel werd geregeld zodat wij konden genieten op het mooiste strand van het eiland. Na zonsondergang vertrok de boot naar en ander strand waar we de mogelijkheid hadden om met plankton te zwemmen. Als ik mijn armen door het water bewoog ontstonden er overal lichtjes, een hele bijzondere ervaring.

De dag werd helaas pijnlijk afgesloten toen mijn telefoon, inclusief alle vakantiefoto’s op het toestel (heb mijn gopro nog). In Vietnam zal ik weer beschikken over een telefoonnummer, daar zal ik de 7de arriveren!

Ik hoop op veel reacties, mis het thuisfront toch wel inmiddels!!

Bram

Reacties

Reacties

Mams

Wat een prachtige fotos en verhalen weer. Iedere dag geniet ik volop van je avonturen. Het gemis is groot dat is ook wederzijds maar weet dat je ver weg bent maar ook heel dicht bij. Zie dat gedoe met je mobiel als een incident en pak al het plezier weer op en ga voor 100% genieten. Wij genieten iig enorm met je mee! Ik verheug me nu al op je avonturen in Vietnam. Dikke kus van je moeder!

oma Will

Hallo Bram, weer een heel mooi verslag van je gelezen, jammer van je telefoon. Wat zijn er toch mooie gebieden op de wereld en dat jij dit kunt zien en meemaken. Blijf ervan genieten. Ik ga nu de foto's kijken. Dag Bram, kus van oma

André

Een privé chauffeur! Toe maar! Welliswaarvan een tuktuk, maar toch...
Balen van je telefoon. Maar ja, dat is ook weer een ervaring moet je maar denken. Indrukkwekkend gebied als ik het zo lees. En natuurlijk missen we jou hier ook!

Quirijn

Brammie! Still going strong lees ik :)! Gelukkig maar, met al die - soms heftige - verhalen en indrukken waar je aan bloot gesteld wordt. Of moet ik zeggen... waar je jezelf aan bloot stelt. Het is niet niks, zo'n reisje. Bijna too much voor één mensenlijf. Goed dus om te lezen dat je dan geen telefoon meer in je handen hebt, maar de touwtjes des te meer :). Blijven genieten! Q.

Terry en Peter

Lieve Bram fijn om te lezen en te genieten van je verhalen en foto's. Enne met de telefoon is balen... Maar lees her en der dat er veel foto' bewaard zijn gebleven. Inmiddels ben je al weer twee maanden onderweg wat gaat dat snel. Lekker genieten en impressies opdoen. Liefs van ons. Dikke kus

Sev

Hey bram, fijn om je verhaal weer te lezen. Wat maakt je toch weer een hoop mee goede dingen en soms ff iets minder maar laat dat de pret niet bederven!!!! Hier is ook alles oké heb je bankrekening weer iets gespekt dus neem een goede borrel en ga weer verder met genieten. Dikke kus en knuffel.

Ronald

Hey Bram, ik zie, ondanks je (kleine) tegenslag, lekker aan het genieten bent. Goed man! Ik zie het strand en de zee al voor me, heerlijk. Het blijft iedere keer weer leuk om je verhalen te lezen. En eh, telefoons zijn een stuk goedkoper daar, tijd voor de nieuwste, haha.
Veel plezier nog!

Petra

Hee bram. Balen van je telefoon. Maar wat een prachtige foto's weer. Een paradijs. En ben benieuwd naar de rest. Groetjes petra

Mina

Erg mooi plekjes waar je geweest bent. Krijg ook zin in vakantie!! Geniet ervan

Oma en opa driessen

Dag bram .mooi verhaal .wat jammer van je telefoon maar de foto.s zijn prachtig.geniet er nog van en we houden van je. Tot ziens!!

oma Will

foto van de waterval is boeiend, wat is water sterk. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!